Esős vasárnap barlangvárral, este Portoroz napsütésben (2016 július 3)

2016. július 04. 14:53 - simonattila_hun

Szombat éjjel megérkezett az előrejelzésben este látott vihar. Éjjel többször is arra ébredtünk, hogy az eső a lakóautó minden részén kopogtat. Nem engedtük be, de két-háromszor azért mindenki felébredt.

Reggel is lógott az eső lába, és délelőtt többször is eleredt az eső. Rékával blogot szerkesztettünk, és közben társasozás is volt.

Dél előtt nem sokkal rászántuk magunkat, hogy kiálljunk a parkolóból és útnak induljunk. Tőlünk 9 km-re volt a Predjama vár, ami (az audio guide szerint) Európa egyetlen barlangvára. Lenyűgöző hely, mindannyiunknak nagyon tetszett. Egy függőleges sziklafalban levő barlang szájához tapasztották az első, 11-12. századi várat, és a vár szinte egésze a barlangban van bent. Nem nagyon tudták az osztrák császár seregei sem bevenni, még kiéheztetéssel sem, mivel a barlangokból több más titkos kijárat is volt, amin keresztül a védők megoldották a folyamatos utánpótlást.

A vár után folytattuk utunkat dél felé, a szlovén tengerpart felé vettük végül az irányt némi tanakodás után. Közben megálltunk ebédet főzni és ebédelni egy autópálya parkolóban.

Délután megérkeztünk Potroroz-ba, ahol második próbálkozásra találtunk egy partmenti klassz kempinget, rengeteg üres hellyel. A hegyekből kiérve megjött a jó idő is, kisütött a nap, és Portoroz-ban már strandidő fogadott minket délután is. Egy gyors autókarbantartás (vízfeltöltés, szennyvízleeresztés, WC ürítés) után leparkoltunk egy árnyékos helyre, és irány a tenger.

Aránylag kellemes, 26 fokos volt a víz, szóval megvolt az idei első tengerben való fürdésünk. A szél még fújt, így gyorsan törölköztünk utána. Holnapra már az időjárás-jelentés szerint nem lesz szél, 29 fokos napos időt mondanak.

Este grilleztünk a lakóautó mellett, majd az olasz-német meccsnézéssel zártuk a napot.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.