Úton olasz Svájcba (2016 július 11)

2016. július 12. 00:22 - simonattila_hun

Tegnap délután "sátrat bontottunk" a Garda tónál, és beálltunk a vasárnap esti tó körüli dugóba. Hasonlóan nagy élmény, mint a Balaton északi partjáról Budapestre jutni egy nyári vasárnap este.

Olasz Svájc felé vettük az irányt, és hogy a dugó egy részét kikerüljük, északnak indultunk, hogy pár hegyen átkelve jussunk el olasz Svájcba. A foci döntőt természetesen nem hagyhattuk ki, így 9 óra előtt parkolóhelyet akartunk találni. A választás egy hegyi folyócska melletti drafting centrum melletti lakóautó-parkolóra esett. Mint utóbb kiderült, a lakóautóparkoló funkció megszűnt, de ettől még egy csodás helyen, vízcsobogás mellett éjszakáztunk.

A Waze-nak közben megköszöntük este, hogy elöször egy kerékpárúton keresztül át akart a parkolóba vinni minket, majd a Google Maps egy olasz hegyi falu sikátorán át javasolt kerülőt. Végül meglett a parkoló 9-ig.

Másnap reggeli után nagy hümmögésbe kezdtünk. Az időjárás-előrejelzés szerint ugyanis minden további északabbi célpontunkon a következő 3-5 napban esni fog az eső.

Úgy döntöttünk egyelőre bevállaljuk a 30% esélyt, hogy az előrejelzés túloz, és némi eső mellett lesz esőmentes idő is, és folytatjuk az utat északnyugat felé.

Este 7 előtt meg is érkeztünk Lugano-ba, épp mikor csepegni , majd esni kezdett az eső. Az idő viszont még meleg volt, és az eső miatt esőerdősen párás is, így nem fáztunk.

A tervet nem hagytuk felborulni, így egy esős esti városnézéssel folytattuk az estét Lugano-ban.

Svájc nagy kedvencem, gyönyörű a táj, szépek és rendezettek a városok, nem kivétel Lugano sem, melynek a tóparti fekvése és mediterrán klímája különösen szép adottságokat ad.

Az estét egy hegytől hegyig tartó szivárvány koronázta meg, amit a lakóautóhoz visszafelé tartva láttunk.

Később, még este találtunk egy klassz partmenti kempinget is Lugano szomszédságában, és itt várjuk a holnapra ígért egész napos esőt. Ha tényleg ez lesz, akkor esőben-tóban-fürdős és társasjátékozós nap lesz. Ha esetleg lesz némi napsütés, akkor irány a közeli Bellinzona.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.